Een drukke week - Reisverslag uit Bangalore, India van Rico - WaarBenJij.nu Een drukke week - Reisverslag uit Bangalore, India van Rico - WaarBenJij.nu

Een drukke week

Blijf op de hoogte en volg Rico

17 Februari 2014 | India, Bangalore

Een drukke week, anders dan dit kun je het niet beschrijven. We beginnen vooraan, hiervoor gaan we terug naar vorige week Woensdag. Tot dan zat ik met Niké en Charlotte, ons appartement een beetje bewoonbaar te maken. De constante stroom van stof, rommel en beestjes zorgen ervoor dat het gewoon niet schoon te krijgen is. Er zitten gaten in het appartement, er missen ruiten en een stuk muur is er uit. De keuken is verschrikkelijk, de ventilatoren zijn compleet zwart en een rustige nacht slaap kun je ook vergeten. Om 06.30 gaat er een wekker af, en het gekozen geluid is jingle bells... Dat gaat ook zo om half 8 want dan staat die koekenbakker volgens mij pas op. Verder blaffen de honden, racen de scooters en de auto's voorbij en toeteren de riksja's. Kortom, het leven in een bruisende stad in een kurkdroog landschap (het heeft al 7 jaar niet geregeld blijkbaar...) is gewoon uniek.

Goed, terug naar woensdag. Youri en Maikel stonden voor de deur om 05:30. Nadat bruut de deur was ingebeukt ging de tijd alweer zo snel voorbij. S'avonds nog even lekker dineren en de tas inpakken voor het verplichte introductieweekendje. Mysore, het koninklijk paleis en een remote village stonden op het programma.

Typisch voor dit verplichte weekend was dat het rennen was. Van de ene naar de andere plek, strak op schema (voor zover dit kan in India, want als we om 2 uur een afspraak hebben hoef je pas een uur later klaar te staan). We verbleven in een ****hotel, alles fijn geregeld en heelijk (goed schoongemaakt, met gedistilleerd water ect) eten en drinken. Iets wat het wel waard is om uit te lichten dit weekend is dat we naar een village zijn geweest. Deze mensen leven in krotten, hebben niks, er loopt een kapotte weg naar het dorp waar ze in België nog terug van schrikken. Verder is er maar elektriciteit voor 5 uur op een dag, waarvan 3 uur voor 06:00 in de ochtend en de overige 2 uur na 23:00 s' avonds. Wat nu wel erg leuk was is dat voor mijn stage ik onderzoek doe naar renewable energy resources zoals solar energy ect. Nu waren er in dit dorpje, overigens hartstikke traditioneel, enkele lampen die werkten op solar power. Het was leuk om de verschillen te zien in de praktijk, enerzijds hoe de bewoner werkten met de -voor hun - nieuwe technology en ook nog dat er bewoners waren die nog kerosine en brandhout gebruikten als primaire source van power.

Nu is het Maandag avond, er zit weer een dag werken op. Werk/onderzoek is echt druk. Ik moet eerst dus de mogelijkheden gaan onderzoeken om de bottom of the pyramid - mensen die minder dan $1500 per jaar verdienen - hoe ik hun kan bereiken. Wat voor producten (die moeten aangepast worden), via welke weg bereik je hen en hoe financieren zij dit. De need is er, nu nog de weg. Verder ga ik mee naar projecten om te zien hoe ze deze systemen installeren en ik ga kijken naar andere facilities van Schneider Electric in India.

Leven in Bangalore is echt een sneltrein, de dagen vliegen voorbij en soms vraag je je af wat je nu eigelijk gedaan hebt. Gelukkig houd ik mijn voortgang bij zodat ik toch wel alles op tijd af krijg. Vanaf deze week proberen we een beetje routine erin te krijgen. Gelukkig heb ik van de jetlag geen last meer. Van het weekend gaan we weer op pad.

Ik houd jullie op de hoogte! Groeten uit India.
De foto's komen van de week er nog wel op.

  • 17 Februari 2014 - 20:45

    Margriet:

    Ha Rico,

    Ha ha leuk geschreven verslag!
    Ik kan me de sfeer voorstellen waarin je het 24 uurs stadsleven beschrijft ! Is wel wennen hè?
    Gelukkig heb je geleerd om te poetsen en rommel op te ruimen dat komt nu goed van pas ;)
    Ik wens je veel succes met het onderzoek en ben nieuwsgierig naar je foto's.
    Groeten Margriet x

  • 17 Februari 2014 - 21:54

    Pa Franssen:

    Leuk om weer van je te horen. Fijn dat je het goed naar je zin hebt, een paar ongemakken daargelaten. Ook wij zijn- net als tante Margriet - benieuwd naar de foto's.
    Liefs pa en ma uit Schoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rico

Uitwisselingsstudent naar Rovaniemi, Finland.

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 7457

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 Juni 2014

Op naar India!

13 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

op naar Singapore

03 September 2012 - 31 December 2012

Op naar Finland!

Landen bezocht: