Feestje?! - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Rico - WaarBenJij.nu Feestje?! - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Rico - WaarBenJij.nu

Feestje?!

Blijf op de hoogte en volg Rico

03 Oktober 2012 | Finland, Rovaniemi

Zaterdag was er een feest in onze flat. Deze ' Russian Party' was erg leuk. Er waren veel mensen, wel 70. Er was natuurlijk Wodka and andere russiche producten als pannekoeken, cake. Vantevoren waren Max en ik naar de winkel geweest om een echte russische theepot te kopen. Dat is een grote pot met een kraantje eraan waaruit de wodka kwam. Rond 10 was het al volle bak in ons 60m2 flatje. Beetje later gingen we naar buiten om daar spelletjes te doen, je kunt je wel voorstellen wat voor spelletjes dat waren ;). Een uurtje later kwam de politie. De Finse politie is erg rustig, maar erg strict. Deze keer kwam ook de hond mee. Hop, iedereen naar binnen, muziek voor 10 minuten zachter, en daarna ging het feestje weer verder. Rond 12 met de 'zwarte' taxi naar de stad en verder feesten.

De avond eindigde rond 4/5 uur toen de club dicht ging. De volgende dag was verschrikkelijk. De complete vloer kraakte van de alcohol en de badkamer zag eruit alsof iemand met wijn had gegooid. We hadden alleen een trekker, en niemand gaf zn handoek op om ermee over de vloer te wrijven. Na 2 uur, met gevloek van problemen, en gejuich als er weer wat vuil weg was, kregen we alles zo 'schoon' als het voor het feestje was.
We kregen allerlei reacties dat het feestje erg leuk was geweest, en dat iedereen al uitkeek naar het volgende nationale feestje.

Deze week is er veel school, zowat iedere dag van 8.15 tot iets na 16:00. Veel presentaties en rapporten. S'avonds ga ik naar spaanse/russiche/belgische en Nederlandse studenten, om te praten, wat te kaarten, film kijken, wat te drinken, muziek luisteren, en relaxen.

Ook was dit weekend m'n fiets kapot. De binnenband van het voorwiel, dus maandag moest ik naar school lopen. School ligt ongeveer 45 minuten weg met de voet, dus het was extra verschrikkelijk maandag ochtend toendat ik om 7:30 vertrok met de voet. Het begint al donkerder te worden. Zo rond 8 wordt het licht, maar toen ik aankwam was dat al rond 7. De temparatuur schommelt. vorige week was het wat kouder, rond 1-3 graden, met veel regen. Deze week is het warmer, rond 7 graden. Je kunt hier nu nog met een trui lopen, al lopen veel Finnen al met een muts en handschoenen.

laatst kwam m'n Finnse vriendin mijn kamergenoten en mij halen om met ons naar Santa Village en the Artic circle te gaan. Hier kun je de kerstman bekijken, post versturen vanuit de postkamer van de Kerstman en over de lijn stappen into the polar circle. Dit was leuk, waarna we bij haar thuis nog wat gedronken hadden.

Ze heeft een typisch Finns huis. We gingen naar binnen via de zijkant, waarna er een rek is met schoenen. Schoenen uit, in de rek, naast de sneeuwlaarzen en de schep. Er was een open fireplace en veel was van hout. Het voelde warm en waar je ook keek, overal waren bomen.

Lunchtijd nu, op school. Overal verspreid over de stad liggen eetgelegenheden van Amica Fazer, zij regelen het eten. Studenten kunnen er eten voor EUR 2,60. Daar ga je toch niet voor koken :)

nähdään

• 03 Oktober 2012 - 20:12

Pa:

Hey man,

Goed bezig. Wodka uit een theepot en (space)cake?

Groeten Pa.

• 09 Oktober 2012 - 10:48

Mike:

rico,

Zo te horen alles oke daar ? binnekort verwacht ik wel eens even een privebericht op de Lloretgroup met wat background information ! je weet wat ze zeggen over finse vrouwen he :$

groetjes mike

• 14 Oktober 2012 - 19:10

Margriet:

ha Rico,

Volgens mij weten de Russen wel wat feesten is zo te zien en te lezen;-)
    En heb je inmiddels je band al geplakt van je voorwiel?l
    Enne finse vriendin? stel ze maar eens voor!Altijd leuk om iemand te leren kennen uit het buitenland!
    Tussen het feesten door ook nog studeren of was het andersom? ha ha geniet er maar van.
    Groeten van ons allemaal uit grathem X

• 17 Oktober 2012 - 16:36

Dimphy:

Dat heb je goed gedaan om in die kou daar maar snel een (finse) vriendin op te trommelen.
    Kun je elkaar warm houden ;-)

Vervelend hoor dat je daar zoveel moet feesten maar gelukkig mag je ook af en toe naar school! Pfff opluchting!!
    Enjoy

Groetjes Dimphy