Aankomst - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Rico - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Rico - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Rico

06 September 2012 | Finland, Rovaniemi

Okee, Ik ben aangekomen in Rovaniemi, mn thuis nu dus voor de komende maanden. De vlucht was aangenaam, lekker relaxt van Amsterdam naar Helsinki, en dan een uurtje later vanuit Helsinki door naar Rovaniemi. Toen ik aankwam in Rovaniemi bleek mijn bagage nog in Helskinki te liggen.. Lekker begin dacht ik.

Gelukkig kwam het nog diezelfde avond nog met een andere vlucht. Ik zit met 4 andere op mn flat. twee belgen, Bramme en Jorn, dan een Pool, Marcin en nog een Rus, Max. Ik lig samen met Max op een kamer.

Ik kan het goed met hun vinden, we zijn allemaal een beetje hetzelfde, dus dat komt goed uit. Allerlei activiteiten gedaan om de stad te leren kennen, en de school. Er is een restaurant in de school, waar je goed kan eten voor 2.60. Gister was er rijst met kippenpoten en er is een saladebar zoals bij de griek. Vandaag is pasta met visticks en salade. Er zijn altijd 5 maaltijden per dag, zodat er voor iedereen wel wat tussen zit. daarnaast drinken ze hier ook een soort ranja wat eigelijk alcholvrij bier is.

Ik ben van plan om dit weekend naar de Noord kaap te gaan, het noordelijkste puntje van de wereld heb ik gehoord. in ieder geval is het magish daar, er is echte wildernis en als het goed is kan je de noorderlichten zien. Ben benieuwd!

  • 07 September 2012 - 10:46

    Ad:

    Hee Pier,

    Sounds nice, alleen bijna de helft van je verhaal gaat over eten en alcoholvrij bier... Dat hebben we hier ook!
    Hopelijk load je wat foto's op zodat we een beetje mee kunnen genieten van het Noorden.

    Hei sitten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Rovaniemi

Op naar Finland!

Reis naar Finland - Rovaniemi, voor school en nog veel meer!

Recente Reisverslagen:

20 November 2012

nog 1 maandje over

03 Oktober 2012

Feestje?!

23 September 2012

Weekje verder

08 September 2012

Nordkapp

06 September 2012

Aankomst
Rico

Uitwisselingsstudent naar Rovaniemi, Finland.

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 7521

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 Juni 2014

Op naar India!

13 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

op naar Singapore

03 September 2012 - 31 December 2012

Op naar Finland!

Landen bezocht: