Dagelijks leven in Singapore. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rico - WaarBenJij.nu Dagelijks leven in Singapore. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rico - WaarBenJij.nu

Dagelijks leven in Singapore.

Blijf op de hoogte en volg Rico

09 Maart 2013 | Singapore, Singapore

Hallooo allemaal,
Hoe is het in Nederland. In Singapore is het goed warm, gemiddeld 33 graden overdag. Daarnaast is de luchtvochtigheid ook hoog, dus voor je gevoel zit je constant in een sauna. Het duurt even voordat je er aan went, maar ik merk dat heel langzaam aan ik toch een beetje al er begin aan te wennen. Drink wel nog brizar veel water, misschine wel enkele liters op een dag, maar dat is omdat het voor mij nog te heet is.

Elke dag is het werken, van 9-18. Ik sta rond 8 op, en dan pak om half 9 de MRT (mass rapid transport- soort metro) naar het werk. dan werken tot 12/1 om iets te eten wat 'altijd' weer heel spicy is. Dit doen we in hawkercenters of foodcourts. Dit zijn grote plaza's waar er standjes staan die allemaal verschillende soorten voedsel verkopen voor een acceptablele prijs. De qualiteit is vaak beter dan in normale restaurants hier. Het eten is zo spicy omdat je de humidity uit moet zweten en zo je lichaam moet cleanen. Daarna, terug aan het werk tot officieel 18.00, maar het loopt steevast uit to 19.xx of zelfs later. Waarom, ik zou het niet weten maar dit is de Aziatische manier van werken.

Daarna ga ik wat eten met een van mn collega's, vaak in Aljunied. Hier heb je ook hawkercenters, maar dan zitten ze aan de rand van de straat en kun je buiten zitten. Savonds valt de temperatuur ongeveer tot 29 graden, en dan is het wel fijn om na een lange dag buiten te zitten, ookal is het warm.

Het regent nu, en als je er doorheen loopt, krijg je echt het gevoel alsof je onder een douche staat, zo hard kan het uit het niets komen.

In het weekend is het tijd om te relaxen, werk is goed intensief, dus het is letterlijk living for the weekend. Ik pak de moutainbike, fiets rond, ga dingen zien, eet wat en probeer nog meer van Singapore te zien.

Ik heb sinds vorige week vrijdag mijn eigen kamer. Het is heerlijk, eigen kamer, eigen badkamer met internet en airco. De familie waar ik bij woon kende ik al vanaf de eerste dag, dus ik kan me er gemakkelijk tussen bewegen. Er is zelfs een maid die mn kamer opruimt, das beter als thuis ;).

Ik ga nu wat eten, nog wat relaxen en nog wat meer van Singapore zien. Oh, en kijk op facebook voor enkele fotos'.
Ciao all!

  • 14 Maart 2013 - 23:30

    Margriet:

    Hallo Rico, fijn dat je nu een eigen kamer hebt met een kamermeisje nog wel , goed voor elkaar jochie ha ha. ,!!
    Woon je bij een leuke familie en waar bestaat het gezin uit?
    Je vraagt hoe het in Nederland is ..... We dachten even dat het lente werd want het was heerlijk zonnig weer en 15 graden maar een paar dagen later sneeuwde het weer ;(
    Het zal inderdaad wel wennen zijn aan het klimaat in Singapore en ben je blij met een airco op de kamer.
    Ik vind het knap van je hoe je in je eentje alles uitzoekt ,regelt , en je aanpast !
    Veel succes met je werk en ik kijk uit naar je volgend bericht en foto's
    Groetjes Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rico

Uitwisselingsstudent naar Rovaniemi, Finland.

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 7475

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 Juni 2014

Op naar India!

13 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

op naar Singapore

03 September 2012 - 31 December 2012

Op naar Finland!

Landen bezocht: