Werken werken en living for the weekend! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rico - WaarBenJij.nu Werken werken en living for the weekend! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rico - WaarBenJij.nu

Werken werken en living for the weekend!

Blijf op de hoogte en volg Rico

26 Maart 2013 | Singapore, Singapore

Het is al weer even geleden dat ik wat geschreven heb. Maar dat is omdat ik zoveel te doen heb. Werk werk werk. Het begint om 9 en eindigt officiel om 18.00, maar het loopt altijd uit, wat blijkbaar normaal is in Azie, tot een uur of 19/20.00. Daarna ga ik meestal met collega's wat eten en daarna naar de gamehall of wat sporten. Ligt eraan.

Vorig weekend, 16 en 17 maart, stonden in het teken van het event wat op de 18e zou gebeuren, de launch van een nieuwe facility van Halliburton, een groot mining bedrijf uit Amerika. Ik kreeg taken toebedeeld en op eventday was ik responsible voor de 'employee tent' - 700 man!. Samen met een liaison van HB en de caterer zorgde ik ervoor dat iedereen op tijd te eten kreeg, dat de CEO en andere hoge piefen allemaal op tijd kwamen en dat alle apparatuur voor hun was voorbereid. Later kwamen ook de lion dancers, dat moest ook allemaal verzorgd worden. Uitendelijk was het een leuke maar drukke dag.

Vorige week was voornamelijk werk werk.Savonds Singapore verkennen, de vele shopping malls en nog meer nieuw eten proberen. Het is allemaal zo spicy, maar ik begin er een beetje aan te wennen. Ze eten zo spicy om te zorgen dat de humid uit hun lichaam gaat, dus dat het lichaam via het zweten gereinigd wordt.

Vorig weekend was ook mijn verjaardag. Volgensmij was het de 3e keer dat ik niet thuis was met mijn verjaardag. Ik kreeg op de ochtend al een kaart van pap, mam en Jorik, die ze 9 dagen eerder hadden opgestuurd! Ook kreeg ik van de familie waar ik bij woon een kaartje. In de office kreeg ik een grote bao als taart. een bao is een soort van deegbroodje met vlees en groenten erin. Ook zongen ze voor me in het chinees. Toen die avond ben ik met een collega mee op tour geweest op naar lekker eten. We hebben gegeten onder de Singapore flyer, hetzelfde als de London eye, maar dan groter. We hadden zoveel verschillende gerechten. Daarna zijn we naar Ochard road gegaan om te gaan winkelen. Ochard road is de winkelstraat van Singapore, en die strekt kilometers. Hierna zijn we naar Clarke Quay gegaan, dat een van de uitgaansgebieden van Singapore. We zijn ook naar de beermarket geweest.

De beermarket is een groot cafe met live muziek en wat het uniek maakt is de beermarket. Er zijn veel tv schermen, en de prijzen van de bieren veranderen elke 30 min door supply and demand. Dit maakt het dus dat je soms wat meer betaalt voor je biertje, soms wat minder. Het leuke van dit is dat je ook dus andere bieren probeert die je normaal misschien niet zou proberen.

Als laatste ging ik naar Attica. Dit is een nachtclub in Singapore. Ik heb verschillende mensen leren kennen doordat er een collega van mij daar ook werkt. Zij stelde me aan verschillende mensen voor. Dit was dus allemaal vrijdag.

Die zaterdag moest ik om 3 uur werken voor Drinkdings. Dat is de sidebusiness die ze hebben. Het is een mobiele bar die cocktails serveert. Ik moest meehelpen en heb zelf ook cocktails geschonken. Alleen het pakje wat je aanmoest was niet helemaal mijn smaak. Savonds ben ik nog naar Georges gegaan, de bar onder Fernloft waar ik verbleef. David trakteerde me op diner daar en verder heb ik daar de avond vermaakt met drinken en poolen.

Zondag heb ik het rustig aan gedaan, beetje hangen, Singapore verkennen en de fiets proberen te maken. Dr zitten meer gaten in dan in een ventilatietunnel.

Maandag, gister ben ik naar een darttournament gegaan. Erg leuk om te zien en mee te maken. M´n collega Adrian doet mee in het team en nam me mee. Uitendelijk gewonnen met 6-3. Het was toch erg spannend. Darten is populair in Singapore.

Vrijdag ga ik voetballen. Boven op een gebouw, op volgensmij de 25ste verdieping. Dat gaat wat worden haha, maar ik heb gehoord dat de netten rond het veld ongeveer 3 verdiepingen hoog zijn. Je moet wel heel scheef zijn om daar overheen te gaan. Verder ga ik zondag naar Paulu ubin, een Eiland waar ik met de boot naar toe ga. Daar gaan we mountain biken.

Veel te doen voor deze week. Ik had een leuke verjaardag, ondanks dat ik niet thuis was waren de vele felicitaties erg leuk. Kijk maar op mijn facebook voor meer foto´s, of gebruik de link:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.562723200406559.131550.100000066512003&type=1&l=8c87d40cb2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rico

Uitwisselingsstudent naar Rovaniemi, Finland.

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 7466

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 Juni 2014

Op naar India!

13 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

op naar Singapore

03 September 2012 - 31 December 2012

Op naar Finland!

Landen bezocht: